torsdag 25. oktober 2012

Fem kategorier

Komposisjon: Fint bilde med mye bevegelse. Komposisjonen er bra, med fin balanse mellom de ulike delene av bildet. Jeg har brukt et Canon EOS 450D. ISO-400, blenderåpning F/5 og lukkertid 1/64.

Komposisjon: Ideen er å fokusere på stammen i forgrunnen, slik at bakgrunnen blir uskarpt. Jeg syns dette er et fint bilde med god komposisjon. Canon EOS 450D. ISO-200, blender F/7 og lukkertid 1/128.

Lys: Stilig bilde, der lyset kommer frem gjennom to busker og gjør dem mørke. Passer til årstiden, med god kontrast på lyst og mørkt. Et av mine favorittbilder. Jeg har også på dette brukt Canon EOS 450D. ISO-160, blender F/19,9 og lukkertid 1/512.

Lys: Fin kontrast mellom lys og mørke. Den relativt mørke lampen på den lyse siden og den lyse stripen på takrennen gjør dette til et kult bilde. Canon EOS 450D. ISO-200, blender F/9,9 og lukkertid 1/197.

Natur (selvvalgt): Dette er et lyst og fint bilde med mye bevegelse. Flotte linjer som strekker seg på tvers av bildet (veien nede til venstre, horisonten og grenene). Canon EOS 450D. ISO-400, blender F/11,3 og lukkertid 1/197.

Natur (selvvalgt): Bilde med sterke kontraster (bladene og bakgrunnen/grenene) og mye bevegelse. Canon EOS 450D. ISO-200, blender F/5,7 og lukkertid 1/64.

Natur (selvvalgt): Dette kunne likså godt havnet under komposisjon, men jeg valgte å sette det under natur. Komposisjonen er bra, med fokus på det gyldne snitt. Bladene skaper bevegelse opp mot en nokså statisk bakgrunn. Canon EOS 450D. ISO-400, blender F/5,7 og lukkertid 1/83.

Vann: Er ikke helt sikker på om disse bildene er korrekte, men hovedfokuset er vann, så jeg tar de med. Her har vi et bilde med både god balanse og bevegelse. Horisontlinjen på tvers av bildet skaper balanse, mens treet til venstre skaper bevegelse. Canon EOS 450D. ISO-400, blender F/5 og lukkertid 1/32.

Vann: Et av mine favorittbilder fra denne serien. Trærne i bakgrunnen som speiler seg i vannet skaper en fin og behagelig stemning. Treet i forgrunnen skaper bevegelse. Gyldne snitt. Canon EOS 450D. ISO-500, blender F/4,6 og lukkertid 1/32.

Vann: Et litt dystert, men lyst bilde. Den mørke stammen i forgrunnen gjør hele bildet litt mørkt. Jeg har valgt å fokusere på bladene fordi det får fokuset litt bort fra den mørke stammen. Bakgrunnen, med de to trærne som speiler seg i vannet er fin og behagelig. Canon EOS 450D (tror jeg husker navnet utenat nå). ISO-640, blender F/5 og lukkertid 1/32.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar